Google Adwords landingspagina

Maak jij al gebruik van de Google Adwords Landingspagina?

Google Adwords ook wel Search Engine Advertising genoemd, wanneer je gebruik maakt van Adwords dan worden er naast de organische zoek resultaten advertenties vertoont.

Het inzetten van Adwords kent vele voordelen maar ook nadelen. We zien geregeld zzp-ers en het mkb met Adwords aan de slag gaan. Niets mis mee, het kan immers voor een snelle boost zorgen.

Er worden geregeld belangrijke zaken vergeten, zoals het meten van de conversies.
Voor naamsbekenheid is er niet veel aan de hand. Je kan een dagbudget instellen en zo de kosten binnen de perken houden. Hoe vaak en op welke positie je getoond wordt in Google is afhankelijk van vele factoren. Google kijkt op de achtergrond mee naar je advertenties. Er wordt rekening gehouden met de kwaliteit van advertenties en hier zijn een aantal voorwaarden aan gekoppeld.

Heeft de advertentie goede calls to action, wordt er gebruik gemaakt van callouts en sitelinks, wordt er gebruik gemaakt van een landingspagina/bestemmingspagina? Hier rolt de een kwaliteitsscore uit.

Waarom is de kwaliteitsscore zo belangrijk?

De kwaliteitsscore is een belangrijk onderdeel binnen de Adwords Campagne. Is de de score lager dan gemiddeld dan gaat de klik-prijs om hoog. Wanneer er iemand op je advertentie klikt is het van belang dat de advertentie naar een pagina wordt geleid die ook daadwerkelijk laat zien waar de bezoeker naar op zoek is.

Bekijk ook onderstaande video voor meer uitleg van een de Chief Economist, Google.


We zien vaak dat de  Google advertenties naar de homepage worden verwezen. De homepage is niet de beste keuze, dat vind Google maar ook jou bezoeker.

Waarom?

Er gebeurt vaak te veel op een homepage en is niet geheel relevant genoeg, daardoor is het afhaak moment groter. Door gebruik te gaan maken van  op maat gemaakte landingspagina’s zal  je campagne meer rendement gaan opleveren.

Wil je meer weten over het maken van Landingspagina's? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.​ Je kan ook je vraag onder dit blog stellen.

Over de Auteur

Alex is een freelance Webdesigner, WordPress consultant en SEO- specialist met 7 jaar praktijkervaring en helpt zzp'ers, mkb'ers met de groei van hun bedrijf.

(2) comments

Add Your Reply
Malcare WordPress Security